Wanneer een artikel stuk gaat binnen de garantie periode dan verzoeken we je om contact op te nemen met onze klantenservice.
Fabrieksgaranties
Voor het merendeel van de artikels uit ons assortiment gelden fabrieksgaranties. Dat betekent dat je recht hebt op de reguliere garantiebepalingen zoals de fabrikant van het artikel heeft bepaald. Deze garantiebepalingen zijn specifiek voor elk artikel. Mocht je vragen hebben of wil je aanspraak maken op de garantie, dan kan je contact opnemen met onze klantenservice.
Kosten voor een reparatie
Alle reparaties worden door een erkend bedrijf afgehandeld. Als het defect niet binnen de garantiebepalingen valt, zoals val- stoot of waterschade, oneigenlijk gebruik of de door de fabrikant bepaalde garantietermijn, dan ontvang je een prijsopgave. Je kan daarna aangeven of je akkoord gaat met reparatie (tegen het aangegeven bedrag) of dat je afziet van verdere afhandeling. In het laatste geval kan je jouw artikel terugkrijgen met een eventuele rekening voor onderzoekskosten en transportkosten.
Verval van recht op garantie
De garantie komt te vervallen wanneer:
- Er sprake is van schade door ongelukken of rampen, zoals brand, overstromingen, aardbevingen, oorlog, vandalisme of diefstal.
- Producten zijn geopend, wijzigingen zijn aangebracht of wanneer er sprake is van materiële schade, verkeerd gebruik, reparatie door een niet-geautoriseerde dealer, verkeerd onderhoud of wanneer de producten voor andere doeleinden zijn aangewend dan dat het product bedoeld is.
- Het schade voor accessoires als batterijen en zekeringen betreft.
- Er sprake is van val-, vocht-, stoot- en/of drukschade.
De fabrikant kan in geen geval aansprakelijk worden gesteld voor mogelijk geleden gevolgschade of incidentele schade, winstderving of andere commerciële schade die voortvloeit uit het gebruik van dit product.
Wanneer reparatie van een artikel niet binnen de garantie valt worden hier kosten voor in rekening gebracht.